Po co mi strona www

Większość z nas zapewne słyszała powiedzenie, że jak nie ma czegoś w Internecie to nie ma tego w ogóle. Oczywiście jest to spora przesada, ale patrzą na to, że już 60% Polaków korzysta z Internetu, na co dzień, (jeśli wydaje ci się, że jeszcze więcej to trzeba wziąć pod wzgląd to, że prawie 5% Polaków to dzieci poniżej 5 roku życia a kolejne 5% to Polacy powyżej 70 roku życia) daje sporo do myślenia.
 
Wydawałoby się, że tak duża ilość internautów już sama w sobie powinna zachęcić do zaistnienia w sieci jednak według badań TNS OBOP prawie połowa średnich i małych firm w Polsce nie posiada swojej strony www. Co więcej 8 na 10 z właścicieli, których firmy nie posiadają strony www, twierdzi, że nie jest im ona potrzebna. Przeciwnego zdania są przedstawiciele firm obecnych w Internecie. Tylko 6 proc. uważa, że sieć nie przyniosła im żadnych korzyści, a 85 proc. twierdzi wręcz, że wszystkie małe i średnie firmy powinny posiadać własną stronę internetową.
 
Czemu ci co nie mają nie chcą mieć?
 
Firmy zapytane, dlaczego nie działają w Internecie, najczęściej odpowiadają: 
- Nie mam takiej potrzeby, albo 
- Tego typu produktów i usług nikt nie szuka w Internecie. 
 
To nieprawda, internauci naprawdę szukają wszystkiego, bardzo niszowych nieraz usług. Istnieje pewna bariera mentalna. Wiele firm boi się wejść do Internetu, uważa, że to jest taki trochę Dziki Zachód, czy nie znają się na tych technologiach, wydaje im się, że stworzenie strony lub reklama w Internecie jest skomplikowana. Kiedy zaczynają korzystać z tych narzędzi, stwierdzają, że nie wyobrażają sobie, jak mogły działać wcześniej bez działalności w Internecie.
 
No więc, po co mi ta strona internetowa
 
Przede wszystkim informacja. Większość osób korzystających z Internetu używa go do wyszukiwania informacji. Chcą się dowiedzieć gdzie mogą kupić buty, wyleczyć zęby, przenocować, naprawić zegarek czy nawet gdzie mogą kupić świeży i smaczny chleb. Zastanów się ile razy zastanawiałeś się, do której otwarty jest jakiś sklep albo czy jest otwarty w sobotę czy niedzielę albo ktoś kiedyś mówił ci o jakiejś firmie pamiętasz nazwę, ale nie znasz numeru telefonu? Te wszystkie informacje i wiele więcej powinny się znaleźć na twojej stronie www. Są to informacje dostępne 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, które znacznie ułatwiają dotarcie potencjalnemu klientowi właśnie do ciebie. Co oczywiście przekłada się na zyski.
 
Po drugie wizerunek.
 
To nie prawda, że tylko duże firmy muszą dbać i budować pozytywny wizerunek swojej działalności. Mówi się, że ludzie najpierw jedzą oczami, czyli jemy to, co ładnie wygląda, ale to się tyczy nie tylko jedzenia. Zakupy także robimy oczami i nie chodzi tu tylko o sam produkt, ale również miejsce w jakim go kupujemy. Na przykład, dużo chętniej kupujemy piękny złocisty chlebek w pachnącej piekarni stylizowanej na wiejską chatkę niż w sklepie pamiętającym Gierka wymalowanym białą farbą olejną z wielkimi pół pustymi półkami z trzema chlebami na krzyż. Strona internetowa często jest miejscem, w którym właśnie robi się pierwsze wrażenie. Ładnie zaprojektowana strona swoim profesjonalnym wyglądem powinna zachęcać do skorzystania z usług, podkreślać profesjonalizm oraz budować wiarygodność firmy.
 
Po trzecie Marketing
 
Jedną z kluczowych zalet Internetu jest to, że pozwala on, przy relatywnie niskich nakładach finansowych, prowadzić działania marketingowe. Jest to koszt znikomy przy tradycyjnych formach reklamy takich jak ulotki banery o telewizji i radiu nie wspominając. Strona internetowa pozwala zaprezentować swoją ofertę produktów i usług dużej ilości użytkowników Internetu, wśród których są twoi potencjalni klienci.
 
Wszystkie te zalety są tylko małą podstawową częścią funkcji, jakie może sprawować strona www. Dzięki niej możesz wyjść ze swoimi produktami po za granice kraju, może zrzeszać społeczności oraz umożliwia interakcje z nimi, dzisiejsza technika pozwala nam nawet poznać zainteresowania osób, które odwiedzają naszą stronę, dzięki czemu możemy lepiej dopasowywać usługi i produkty dla potencjalnych klientów. Strona internetowa to inwestycja w firmę, która zaowocuje i przyniesie wiele korzyści.
 
 

Strict Standards: Non-static method Public_News_Category_Helper::getModel() should not be called statically in /var/www/pomarancza/library/Public/News/Category/Helper.php on line 23